Урок . Малювання композиції «Квітуча галявина»
Мета. Звертати увагу учнів на особливості будови квітів, уміння передавати їх форму і колір на малюнку, продовжити закріплення поняття про межу зламу (земля – небо); вчити передавати просторові явища; удосконалювати навички роботи олівцями і фарбами; виховувати цікавість і любов до мистецтва.
Обладнання. ілюстрації із зображенням квітів, таблиці, ваза з квітами, малюнки (зразки дитячих робіт).
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Вступна бесіда вчителя.
- Приємно відчувати лагідні сонячні промені навесні, бачити пробудження землі. Спостерігати як проростають перші квіти. Від них завжди віє свіжістю, бадьорістю, здоров’ям. Нема на землі людей, які б не любили квітів. – Про квіти існує багато пісень, легенд, казок, поезій. Їх малюють художники, їм присвячують твори композитори.
2. Парад квітів.
(Виходять діти, у руках кожного з них квітка, про яку будуть розповідати).
Пролісок: Я перша квіточка весни,
Я пролісковий цвіт.
Я пережив зимові сни
І народивсь на світ.
У мене очі голубі,
Такі, як неба синь.
Росту між кленів і дубів,
Люблю і сонце й тінь
Барвінок: Недавно ще гула метелиця,
І ще лежить в низинах сніг,
А вже барвінка листя стелиться
Зеленим килимом до ніг.
Фіалка: Пелюстки лілово-сині,
Наче крапельки чорнила.
Запашні ми дуже-дуже
І тому нас люблять друже.
Конвалія: Я цвіту в травневі дні,
Між великим листом
Виснуть квіточки мої
Запашним намистом.
Ромашка: Стоять у лузі сестрички,
золотенькі очі, біленькі війки.
Мак: Серед літа, в день погожий,
Під ласкавим вітерцем
Я махаю перехожим
Червоненьким прапорцем.
3. Продовження бесіди.
За давніх часів існував культ квітів, а до наших днів дійшла мова квітів.
Вишиваючи або малюючи проліски, маємо на увазі чистоту і ніжність; барвінок – символ життя; ромашку – здоров’я і мир; червону ружу – палке кохання, фіалку – сором’язливість, волошку – добробут і довір’я, червоні кетяги калини – символ України.
Колись люди не зривали квітів, не ламали гілля без потреби, тому так прикро бачити сьогодні, як хтось із дітей палицею збиває голівки квітів, нищить кущі, тягне – вириває із землі разом із корінням тендітні лісові чи польові квіти. А вони майже одразу в’януть і вмирають. Тож будемо і ми уважні, бездоганні, шляхетні у своєму ставленні до пречудового царства квітів.
Незабаром літо! Як добре було б зараз добре опинитися серед квітів на сонячній лісовій галявині! Навколо прослався барвистий килим із квітів. Послухайте вірш і уявіть себе на такій галявині.
Квіткові сни.
Кожній квітці навесні
Кольорові сняться сни:
Кульбабі сняться золоті,
тюльпанові – червоні
І дуже – дуже голубі
Дзвіночку лісовому.
Бузку бузкові сняться сни,
Волошці – волошкові,
Ромашці – срібні від роси,
фіалці – фіалкові.
4. Робота з підручником.
Відкрийте підручник на ст.77 і розгляньте пейзаж, який там зображено.
Зверніть увагу, що він ніби складається з двох частин: одна, більша, - це галявина вкрита квітами; інша – вузька блакитна смужка неба.
5. Порядок виконання роботи.
Сьогодні ми будемо малювати галявину фарбами на кольоровому папері (краще - на зеленому)
Візьміть спочатку жорсткі, щетинні пензлі. Бажано мати і м’який, круглий пензель.
1) спочатку великим щетинним пензлем позначте на папері тонку смужку неба;
2) далі ще раз уважно розгляньте пейзаж на с.77. З’ясуй, якого розміру зображення квітів, що ростуть ближче, якого – тих, що вдалині.
– Яку галявинку вам хочеться зобразити?
- Квітів якого кольору на ній найбільше?
3) наберіть потрібної фарби і покрийте нею малюнок біля смуги неба (ту частину, яка буде найдалі). Робіть це легким «тупцюванням», тримаючи пензлик вертикально над папером;
4) зафарбовуючи нижню частину зображення (ту, що ближче), сильніше натискайте на пензлик. Окремі кольорові плями позначайте кінчиком пензля, торкаючись паперу зовсім легко чи натискаючи сильніше;
5) у нижній частині зображення вже добре видно окремі пелюстки і серцевини квітів. Малюйте їх пензлем (щетинним чи круглим) або пальцем;
6) на завершення домалюйте стебельця й листочки, а ще можете доповнити свій малюнок зображенням комах (метеликів, бабок)
ІІІ. Практична діяльність учнів.
ІV. Підсумок уроку.
- Для чого людині потрібні квіти?
- Із чим можна порівняти квіти?
- Яку користь приносять квіти людям?
Перегляд і демонстрування дитячих малюнків.
Немає коментарів:
Дописати коментар