Готуюсь до уроку


Урок .  Малювання композиції  «Квітуча галявина»

 

Мета.   Звертати увагу учнів на особливості будови квітів, уміння передавати їх форму і колір на малюнку, продовжити закріплення поняття про межу зламу (земля – небо); вчити передавати просторові явища; удосконалювати навички роботи олівцями і фарбами; виховувати цікавість і любов до мистецтва.

Обладнання.  ілюстрації із зображенням квітів, таблиці, ваза з квітами, малюнки (зразки дитячих робіт).

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Вступна бесіда вчителя.

- Приємно відчувати лагідні сонячні промені навесні, бачити пробудження землі. Спостерігати як проростають перші квіти. Від них завжди віє свіжістю, бадьорістю, здоров’ям.  Нема на землі людей, які б не любили квітів.                  – Про квіти існує багато пісень, легенд, казок, поезій.  Їх малюють художники, їм присвячують твори композитори.

2. Парад квітів.

(Виходять діти, у руках кожного з них квітка, про яку будуть розповідати).

Пролісок:   Я перша квіточка весни,

                   Я пролісковий цвіт.

                   Я пережив зимові сни

                   І народивсь на світ.

                   У мене очі голубі,

                   Такі, як неба синь.

                   Росту між кленів і дубів,

                  Люблю і сонце й тінь

Барвінок:   Недавно ще гула метелиця,

                   І ще лежить в низинах сніг,

                   А вже барвінка листя стелиться

                   Зеленим килимом до ніг.

Фіалка:      Пелюстки лілово-сині,

                  Наче крапельки чорнила.

                  Запашні ми дуже-дуже

                  І тому нас люблять друже.

Конвалія:  Я цвіту в травневі дні,

                   Між великим листом

                   Виснуть квіточки мої

                   Запашним намистом.

Ромашка: Стоять у лузі сестрички,

                  золотенькі очі, біленькі війки.

Мак:         Серед літа, в день погожий,

                  Під ласкавим вітерцем

                  Я махаю перехожим

                  Червоненьким прапорцем.

3. Продовження бесіди.

За давніх часів існував культ квітів, а до наших днів дійшла мова квітів.

Вишиваючи або малюючи проліски, маємо на увазі чистоту і ніжність; барвінок – символ життя; ромашку – здоров’я і мир; червону ружу – палке кохання, фіалку – сором’язливість, волошку – добробут і довір’я, червоні кетяги калини – символ України.

Колись люди не зривали квітів, не ламали гілля без потреби, тому так прикро бачити сьогодні, як хтось із дітей палицею збиває голівки квітів, нищить кущі, тягне – вириває із землі разом із корінням тендітні лісові чи польові квіти. А вони майже одразу в’януть і вмирають. Тож будемо і ми  уважні, бездоганні, шляхетні у своєму ставленні до пречудового царства квітів.

Незабаром літо! Як добре було б зараз добре опинитися серед квітів на сонячній  лісовій галявині!  Навколо прослався барвистий килим із квітів. Послухайте вірш і уявіть себе на такій   галявині.

         Квіткові сни.

Кожній квітці навесні

Кольорові сняться сни:

Кульбабі сняться золоті,

тюльпанові – червоні

І дуже – дуже голубі

Дзвіночку лісовому.

Бузку бузкові сняться сни,

Волошці – волошкові,

Ромашці – срібні від роси,

фіалці – фіалкові.

4. Робота з підручником.

Відкрийте підручник на ст.77 і розгляньте пейзаж, який там зображено.

Зверніть увагу, що він ніби складається з двох частин: одна, більша, - це галявина вкрита квітами; інша – вузька блакитна смужка неба.

 

  5. Порядок виконання роботи.



Сьогодні ми будемо малювати галявину фарбами на кольоровому папері (краще - на зеленому)

Візьміть спочатку жорсткі, щетинні пензлі. Бажано мати і мякий, круглий пензель.

1)    спочатку великим щетинним пензлем позначте на папері тонку смужку неба;

2)    далі ще раз уважно розгляньте пейзаж на с.77. Зясуй, якого розміру зображення квітів, що ростуть ближче,  якого – тих, що вдалині.

– Яку галявинку вам хочеться зобразити?

-         Квітів якого кольору на ній найбільше?

3) наберіть  потрібної фарби і покрийте  нею малюнок біля смуги неба (ту частину,    яка буде найдалі). Робіть це легким «тупцюванням», тримаючи пензлик вертикально над папером;

4) зафарбовуючи нижню частину зображення (ту, що ближче), сильніше натискайте на пензлик. Окремі кольорові плями позначайте  кінчиком пензля, торкаючись паперу зовсім легко чи натискаючи сильніше;

5) у нижній частині зображення вже добре видно окремі пелюстки і серцевини квітів. Малюйте їх пензлем (щетинним чи круглим) або пальцем;

6) на завершення домалюйте стебельця й листочки, а ще можете доповнити свій малюнок зображенням комах (метеликів, бабок)

ІІІ.  Практична діяльність учнів.

ІV. Підсумок уроку.

-         Для чого людині потрібні квіти?

-         Із чим можна порівняти квіти?

-         Яку користь приносять квіти людям?

Перегляд і демонстрування дитячих малюнків.



   

 

 



Немає коментарів:

Дописати коментар