Основні вимоги до сучасного уроку
Сучасний урок:
1. Покликаний
розвивати в учнів пізнавальні інтереси, здібності, бути важливим засобом
їхнього загального розвитку.
2. Вимагає
використання сучасних технічних засобів.
3. Повинен:
• озброїти учнів свідомими, міцними й глибокими
знаннями і способами виконання дій;
• формувати самостійність,
активність, творчу ініціативу, уміння творчо розв'язувати будь-які завдання,
що можуть трапитися в житті, на виробництві;
• формувати вміння
самостійно вчитися, здобувати й поглиблювати свої знання;
• формувати навички учнів і
вміння творчо застосувати їх на практиці;
• формувати позитивні
мотиви навчання, потребу в розширенні знань, позитивне ставлення до навчальної
праці;
• знайомити учнів з актуальними сучасними проблемами,
які стоять перед державою, суспільством.
Типи
уроків:
• теоретичний;
• практичний;
• лабораторний;
• лабораторно-практичний;
• комбінований;
• урок-турнір;
• урок-змагання;
• урок із груповими формами
роботи;
• урок творчості;
• урок-залік;
• урок-тренування та ін.
Орієнтовний алгоритм уроку
І. Організаційний момент:
• перевірка наявності учнів;
• перевірка готовності
учнів до уроку (підручник, зошит, художні матеріали, ручка, щоденник, пластилін,
ножиці, папір...).
ІІ. Повторення вивченого
1. Опитування:
• фронтальне;
• індивідуальне.
2. Виставлення
оцінок та їх мотивація.
III. Актуалізація
опорних знань
(Підведення
учнів до вивчення нової теми (бесіда) на основі отриманих раніше знань і
навичок.)
IV. Повідомлення
теми і мети уроку
V. Подача
нового матеріалу.
Словникова робота.
VI. Практична
робота
(формування умінь і навичок):
• вступний інструктаж;
• процес самостійного
виконання роботи;
• хвилина відпочинку:
• поточний інструктаж.
VII. Підсумок
уроку:
• закріплення вивченої
теми;
• оцінювання роботи учнів
на уроці або виконаних робіт;
• бліц-конкурс або перегляд
робіт, їх короткий аналіз;
• домашнє завдання;
• прибирання робочого місця.
Орієнтовна
мета уроку
Навчальна
Ознайомити:
• із місцем праці в житті
людини;
• змістом образотворчого
мистецтва;
• порядком проведення
занять у класі;
• обладнанням;
• організацією робочого
місця;
• правилами внутрішнього
розпорядку та загальними правилами безпеки праці;
• з організацією робочого
місця і правилами безпечної праці при використанні...;
• технологією виконання...
Формувати:
• практичні вміння, навички, науково-технічні
знання, необхідні для залучення учнів до суспільно корисної діяльності й до
оволодіння певною професією;
• початкові вміння й
навички у...;
• уміння й навички:
— аналізувати й
контролювати результати своєї роботи;
— виконувати малюнок на
тему...;
— аналізувати готовий
малюнок чи виріб;
— порівнювати запланований
хід роботи з фактичним;
• поняття про...;
• уміння конструювати і
виготовляти...;
• уміння, потрібні для
виконання робіт...
Набути або розвинути:
• практичні навички читання й виконання малюнків,
ескізів, створювати образи, об'ємні композиції...;
• навички...
Ознайомитись:
• із порядком виконання...;
• з деякими способами
роб/зти...;
• із технологією
створення...;
• ,з технікою
виготовлення...;
• з організацією робочого
місця і правилами безпечної праці при виконанні...
Дати поняття про:
• вид мистецтва...;
• принцип створення...
Удосконалити:
• уміння й навички...
Вивчити:
• призначення і принцип
роботи...
Навчити учнів:
• прийомів роботи...;
• самостійності у виконанні
певних видів робіт...
Залучити учнів до:
• розробки творчої роботи,
виготовлення виро-бу...;
• планування роботи й
виготовлення виробу.
Розширювати:
• уявлення учнів про...;
• відомості учнів про...
Закріпити:
• на практиці набуті раніше знання, уміння й навички...;
• і систематизувати
отримані учнями знання...;
• знання й уміння, отримані
при вивченні певної теми...;
• і розширити знання учнів про...
Залучити учнів:
• до планування робіт і створення...
Продовжити знайомство:
• з основами сучасного мистецтва...
Порівняти:
• способи виготовлення
виробів із... матеріалів.
Розв 'язати: ,
• творчі задачі на...;
• складання послідовності
виготовлення…
Виховна
Виховання:
• працелюбності, свідомого
ставлення до праці й державної власності;
• моральних якостей
особистості;
• бережливого ставлення до
природи;
• самостійності, охайності, уважності;
• прагнення оволодіти
знаннями;
• економного ставлення
до...
Розвивальна
Розширювати:
• кругозір учнів на основі взаємозв'язку образотворчого
мистецтва з основами наук...
Розвивати:
• творчі здібності в
поєднанні з готовністю до виконавської діяльності;
• уявлення про...;
• навички конструювання,
моделювання;
• групову та самостійну
форми роботи;
• графічну та мистецьку
грамотність;
• творчі здібності учнів
шляхом включення їх у конструкторсько-технологічну діяльність;
• конструкторські
здібності;
• абстрактне мислення;
• прагнення оволодіти
знаннями й уміннями...;
• знання й уміння планувати
роботу;
• уміння порівнювати,
узагальнювати;
• образне, творче мислення.
Профорієнтація:
• ознайомити з
професіями...;
• формувати стійкі
професійні інтереси до певних видів праці;
• ознайомити учнів з
професією...;
• розвивати уявлення про
професії, пов'язані з...;
• дати поняття про професії
робітників, які виконують...;
• ознайомити учнів зі змістом роботи...;
• розширити знання про
професії...
Міжпредметні зв 'язкш
• креслення, математика, фізика, природознавство,
хімія, трудове навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар